Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΧΑΝΙΑ



ΑΠΟ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ
Στροφή στην υγραεριοκίνηση
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 06-09-2011

Στροφή προς το υγραέριο για την κίνηση των αυτοκινήτων τους έχουν κάνει οι Χανιώτες διαπιστώνοντας ότι η σχέση κόστους ανάμεσα στο αέριο και στη βενζίνη κάνει το πρώτο να συμφέρει ιδιαίτερα.
Μόνο στην τιμή η διαφορά ανά λίτρο ξεπερνά τα 70 λεπτά, ενώ την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τους μηχανικούς, αλλά και τους ιδιοκτήτες, η απόδοση του κινητήρα είναι εξίσου καλή με τον βενζινοκινητήρα.
Συνολικά υπολογίζεται ότι τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο στον Νομό Χανίων φτάνουν τα 500 περίπου, ενώ ο αριθμός τους έχει πολλαπλασιαστεί ειδικά τους τελευταίους μήνες.
«Εκανα τη μετατροπή του κινητήρα από βενζίνη σε υγραέριο πριν από έναν χρόνο και το έκανα για λόγους κόστους. Το συνιστώ στον οποιονδήποτε καθώς ήδη έχω αποσβέσει το κόστος της αλλαγής του κινητήρα», λέει στα «Χ.Ν.» ο κ. Στέλιος Μιχαηλάκης.
Με την τιμή της βενζίνης να είναι πλέον απαγορευτική για πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το υγραέριο αποτελεί μια καλή λύση. «Το καύσιμο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άποψη απόδοσης. Είναι ασφαλές καθώς έχει πολλές ανεπίστροφες βαλβίδες και δεν υπάρχει κανένας φόβος για να γίνει το οτιδήποτε π.χ. σε περίπτωση ατυχήματος. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και έχει βγει και λιπαντικό ειδικό για το Αuto Gas, όπως της ΑGIP, που προστατεύει τη μηχανή», αναφέρει ο ιδιοκτήτης. Το μόνο αρνητικό, σε σύγκριση με άλλες περιοχές της χώρας, είναι ότι το υγραέριο πουλιέται ακριβότερο στα Χανία. «Εδώ στον Νομό μας το υγραέριο είναι πιο ακριβό, περίπου 98 - 99 λεπτά, ενώ σε άλλες περιοχές είναι 68 λεπτά. Οταν μπει πλαφόν, που πιστεύω ότι θα μπει, θα είμαστε ακόμα καλύτερα. Πάντως εγώ έχω κάνει απόσβεση ήδη με το καύσιμο αυτό και πραγματικά συμφέρει πάρα πολύ ειδικά όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά».
Το κόστος της μετατροπής του κινητήρα, ώστε να δέχεται υγραέριο, μπορεί να ξεκινήσει από 800 ευρώ και να φτάσει και τα 1.800 ευρώ ανάλογα πάντα την ποιότητα των μηχανημάτων, αν το όχημα είναι 4κύλινδρο ή 6κύλινδρο κ.ά. Στα Χανιά υπάρχουν εξουσιοδοτημένα συνεργεία που αναλαμβάνουν κάθε μετατροπή.
«Τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί πολύ τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο. Το ενδιαφέρον του κόσμου είναι πολύ μεγάλο, ρωτά συνεχώς και έχει ξεπεράσει τον αρχικό φόβο που υπήρχε για τη χρήση υγραερίου», τονίζει ο κ. Νίκος Κουράκης, ιδιοκτήτης του πρατηρίου στον Γαλατά που εφοδιάζει τα οχήματα με το υγροποιημένο αέριο.
Αν και διαθέτει υγραέριο από το 1982, τους τελευταίους μήνες διαπιστώνει μια στροφή πολλών οδηγών σε αυτό το καύσιμο, κυρίως για λόγους κόστους. «Συμφέρει πιο πολύ, αν υπολογίσεις ότι το λίτρο η βενζίνη έχει 1,76 ευρώ και το γκάζι μόλις 99 λεπτά. Οι πελάτες μας είναι περίπου 450 και τους τελευταίους μήνες αυξάνονται συνέχεια. Σίγουρα λόγω της κρίσης είναι πολλοί αυτοί που ενδιαφέρονται να αλλάξουν το καύσιμό τους, αφού διαπιστώνουν ότι το υγραέριο είναι πολύ καλό καύσιμο και πολύ φτηνό. Υπάρχουν πολλά εξειδικευμένα συνεργεία, όπως του Σεληνιωτάκη, του Καλαμαρίδη, που κάνουν τη μετατροπή, το κόστος της οποίας δεν είναι ιδιαίτερο μεγάλο και η απόσβεση έρχεται γρήγορα», επισημαίνει.
Πολλοί οδηγοί δεν σκέπτονταν στο παρελθόν πολύ σοβαρά τη χρήση υγραερίου, κυρίως για λόγους ασφαλείας. Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα. «Προσωπικά πιστεύω ότι το υγραέριο είναι πιο ασφαλές από τη βενζίνη, αλλά το αποδεικνύουν και τα στοιχεία από τις μετρήσεις των εταιρειών», καταλήγει.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

- Φτηνότερο σε σύγκριση με τη βενζίνη.
- Αποδόσεις ανάλογες των συμβατικών καυσίμων.
- Γρήγορη απόσβεση του κόστους εγκατάστασης.
- Στα Χανιά υπάρχουν εξειδικευμένα συνεργεία για τη μετατροπή.
- Πιο φιλικό στο περιβάλλον.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

- Στα όρια των Χανίων υπάρχει μόνο ένα πρατήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου