Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011


ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Αγοράζουν μόνον τα απαραίτητα
Από: Γιώργος Κώνστας και Δημήτρης Μαριδάκης
Δημοσιεύθηκε στις: 12-11-2011

Ολοένα και λιγοστεύουν στο καλάθι της νοικοκυράς τα προϊόντα που προορίζονται για την κάλυψη των βασικών αναγκών μιας οικογένειας.
Οι περισσότεροι από τους καταναλωτές, που μίλησαν στα «Χ.Ν.», τόνισαν ότι πλέον ψωνίζουν τα απολύτως απαραίτητα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι «πολυτέλειες», όπως ανέφεραν, «ανήκουν στο παρελθόν», ενώ για κάποιους ακόμα και το κρέας ή το ψάρι φαίνεται να περιλαμβάνονται -ελέω οικονομικής κρίσης- σε αυτή την κατηγορία. Παράλληλα, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις τους, το κριτήριο της ποιότητας των προϊόντων δείχνει να υποχωρεί στα μάτια των καταναλωτών έναντι της τιμής, ενώ, όπως είναι αναμενόμενο, η κρίση φαίνεται να επηρεάζει όχι μόνο τις καταναλωτικές προτιμήσεις για το καθημερινό τραπέζι της οικογένειας, αλλά και τις γενικότερες καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών.

Μανώλης
«Μόνο τα αναγκαία»
«Κάποτε ψωνίζαμε αρκετά πράγματα. Τώρα παίρνουμε τα αναγκαία μόνο γιατί με την κρίση δεν υπάρχουν λεφτά. Σίγουρα αγοράζουμε λιγότερα πράγματα και ψωνίζουμε και πιο φθηνά προϊόντα».

Ευτέρπη
«Εχουμε περιορίσει κρέας και ψάρια»
«Πλέον ψωνίζουμε λιγότερα πράγματα. Εσείς ξέρετε πιο πολλά. Κρίση, κακομοιριά. Κάθε μέρα κόβουν τις συντάξεις και τώρα δεν ξέρουμε και αυτό τον μήνα τι θα μας δώσουν. Έχουμε περιορίσει πολλά προϊόντα. Το κρέας, τα ψάρια πάρα πολύ. Τα ψάρια ειδικά, παρότι μου αρέσουν, τα έχω περιορίσει πολύ».

Πόπη
«Αλλάξαμε συνήθειες»
«Βεβαίως και έχουμε αλλάξει συνήθειες στα ψώνια. Ψωνίζουμε τα απολύτως απαραίτητα και έχουμε περιορίσει τα ακριβά προϊόντα».

Λευτέρης
«Χρειάζεται δουλειά»
«Όλα εντάξει είναι. Πρέπει να δουλεύουμε. Εγώ δούλευα από 7 χρονών στη Γερμανία και εξακολουθώ και δουλεύω. Δεν με έχει επηρεάσει ακόμα η κρίση γιατί δουλεύω ακόμα, 83 χρονών είμαι. Τα παιδιά μπορεί να επηρεάζονται».

Αντώνης
«Πιο επιλεκτικές αγορές»
«Πλέον ψωνίζουμε πιο επιλεκτικά και κάνουμε λιγότερα έξοδα. Δεν αγοράζουμε προϊόντα ποιότητας και φίρμες πια».

Δήμητρα
«Η ποιότητα πέρασε σε δεύτερη μοίρα»
«Πλέον αγοράζεις τα απολύτως απαραίτητα και από αυτά κόβεις και κάποια. Η κρίση έχει επηρεάσει πάρα πολύ τα ψώνια. Κάτι που θα το θεωρούσες πολυτέλεια πριν τώρα δεν το αγοράζεις. Από τα τρόφιμα κοιτάζεις να μην κόψεις πολύ. Αλλά πρώτα κοιτάζαμε την ποιότητα και δεν κοιτάζαμε τις τιμές, ενώ τώρα κοιτάμε τις τιμές και όχι την ποιότητα».

Βικτωρία
«Δεν έχει αλλάξει κάτι μέχρι στιγμής»
«Δεν έχει αλλάξει κάτι μέχρι στιγμής στον τρόπο που ψωνίζαμε. Όχι ακόμα».

Αμντελχανί
«Επεσαν οι δουλειές, μειώθηκαν τα ψώνια»
«Έχω μειώσει τα ψώνια όπου μπορώ. Αυτά που κάναμε πριν σίγουρα δεν είναι τα ίδια με σήμερα. Η κρίση έχει μειώσει τις δουλειές. Δεν υπάρχει δουλειά καθόλου και σκέφτομαι να γυρίσω στη χώρα μου».

Μαρία
«Επιστρέψαμε στο βερεσέ»
«Ασχολούμαι με τα οικιακά και είμαι προβληματισμένη με όλα όσα συμβαίνουν. Εμείς που δεν έχουμε στο ήλιο μοίρα, που δεν έχουμε σύνταξη ή κάποιο επίδομα, δεν μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα. Πλέον, έχουμε κόψει το σούπερ μάρκετ και αν θέλουμε κάτι απαραίτητο θα ψωνίσουμε από το μπακαλικάκι της γειτονιάς, που μας δίνει και βερεσέ».

Απόστολος
«Εχουμε περιοριστεί οικονομικά»
«Είμαι αγρότης και η κατάσταση για τους απλούς αγρότες και εργάτες είναι δύσκολη. Τίθεται ζήτημα κατά πόσο μπορούν να επιβιώσουν γιατί τα μεροκάματα έχουν πέσει, οι μισθοί έχουν κοπεί, έχουμε αναγκαστεί όλοι να περιοριστούμε οικονομικά».

Χρήστος
«Πολύ μακαρόνι και φασόλι!»
«Είμαι φοιτητής. Η κατάσταση έχει επηρεάσει τους γονείς μου οπότε έχει επηρεάσει και εμένα. Εκεί που έκανα πιο πολλές δραστηριότητες παλιά, όπως κιθάρα, γυμναστήριο κ.λπ., δεν τα κάνω πλέον γιατί δεν μπορούν οι γονείς μου. Σε ό,τι αφορά τα ψώνια μου από το σούπερ μάρκετ παίρνω μόνο τα απαραίτητα. Πέφτει πολύ μακαρόνι και φασόλι!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου