Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012


ΑΠΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
Προτεραιότητα σε τοπικά προϊόντα
Δημοσιεύθηκε στις: 17-02-2012

'Ενα ποσοστό γύρω στο 70 - 80% των προϊόντων που καταναλώνονται στην τουριστική περιοχή τη δική μας είναι εισαγώμενα. Θέλουμε να το σταματήσουμε αυτό το πράγμα, να προβάλλουμε τα παραδοσιακά, τοπικά προϊόντα'.
Αυτό τόνισε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών και Επιχειρηματιών Πλατανιά 'Ο Ιάρδανος', κ. Πέτρος Μαρινάκης, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την εκδήλωση γευσιγνωσίας που πραγματοποιεί αύριο, μετά τη 1 το μεσημέρι, στο Βοτανικό Πάρκο.
'Η εκδήλωση έχει ως στόχο την προβολή των παραδοσιακών προϊόντων. Δεν μιλάμε για κρητική κουζίνα, αλλά ξεκάθαρα για τοπικά προϊόντα, τα οποία παντρέουμε, κάνουμε νέες συνθέσεις και βγάζουμε καινούργιες γεύσεις. Στόχος μας να διαφοροποιήσουμε και να ενδυναμώσουμε το τουριστικό προϊόν και ταυτόχρονα να ενισχύσουμε την τοπική οικονομία και την ενδοχώρα', επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης.
Ερωτηθείς για το πώς θα πειστούν οι ξενοδόχοι - εστιάτορες του Πλατανιά και των Χανίων να βάλουν τοπικά προϊόντα στην κουζίνα τους και όχι εισαγωγής, τα οποία βρίσκουν σε πολύ πιο χαμηλές τιμές, ο κ. Μαρινάκης απάντησε πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δοθεί έμφαση στην ποιότητα, αλλά όχι μόνο. 'Το 70% των ξενοδοχειακών μονάδων στα Χανιά είναι καθαρά ύπνου, δεν έχουν φαγητό. Αντίθετα έχουμε πολλά εστιατόρια αλά καρτ. Σε αυτά υπάρχουν περιθώρια καθώς τους δίνεται η ευκαιρία να διαφοροποιηθούν γιατί αυτή τη στιγμή τα εδέσματα είναι σχεδόν ίδια παντού, να δοθεί έμφαση στην ποιότητα και στα τοπικά υλικά ακόμα και αν είναι λίγο πιο ακριβά. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το προϊόν διαμορφώνει τον επισκέπτη. Για το θέμα των τιμών οι εστιάτορες μπορούν να αγοράσουν π.χ. γραβιέρα 5 - 6 ευρώ το κιλό αντί για ιταλικό τυρί. Οι παραγωγοί ακόμα πέρα από τα εσπεριδοειδή και το λάδι πρέπει να δουν τι καταναλώνεται στις τουριστικές περιοχές και τι εισάγουμε. Ρόκα, ντοματίνια, σκόρδα, κρεμμύδια και δεκάδες άλλα προϊόντα γιατί να είναι εισαγωγής και να μην τα παράγουμε εμείς;', αναρωτήθηκε.
Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Συλλόγου, κ. Πρώιμος, στάθηκε στο παράδειγμα της Ιταλίας και της Γαλλίας, που η διαφορά τους σε σύγκριση με την Ελλάδα που έχει το ίδιο ακριβό νόμισμα με αυτές (ευρώ) 'είναι η κατανάλωση επώνυμων προϊόντων. Ακόμα και το λάδι μας δεν είναι επώνυμο', σημείωσε. Παράλληλα, υπογράμμισε τον στόχο του Συλλόγου για ίδρυση 'Κρητικών γωνιών' σε κάθε ξενοδοχείο με τοπικά προϊόντα, ενώ οι διοργανωτές της ημερίδας ευχαρίστησαν το Δίκτυο Οινοποιών Δυτ. Κρήτης για τη συμβολή του.
Δίνοντας μια... γεύση της ημερίδας ο σεφ του Μ.Α.Ι.Χ., κ. Γιάννης Αποστολάκης, επεσήμανε πως με τη συνεργασία του Δικτύου Κρητικής Γαστρονομίας 'οργανώνουμε μια πανδαισία γεύσεων που θα αποτελείται από 50 διαφορετικά πιάτα περίπου, ζεστά και κρύα. Ολα πλημμυρισμένα στα αρώματα της Κρήτης, μαγειρεμένα όλα με ανθό του αλατιού, ελαιόλαδο και με τις μοναδικές, ασύγκριτες νοστιμιές, όπως χούμελη, μέλι θυμαρίσιο, τα μοναδικά πορτοκάλια μας, τα άγρια χόρτα, τα λουλούδια μας, την παλαιωμένη καπνιστή γραβιέρα, τον ανθότυρο, τα σύγκλινα και το απάκι. Εχοντας το παγκοσμίως γνωστό brand name «κρητική διατροφή» είναι υποχρέωσή μας να παρασκευάζουμε όλα μας τα εδέσματα με προϊόντα που παράγουμε και να πάψουμε να χρηματοδοτούμε τις πολυεθνικές τροφίμων'.

1 σχόλιο:

  1. Έχουμε τσάμπα διαφήμιση και δεν την εκμεταλλευόμαστε!! Είμαστε άξιοι της μοίρας μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή