Κυριακή 18 Μαρτίου 2012


ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΠΑΘΗ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
“Δένει”τα πλοία η Π.Ν.Ο.
Από: Γιώργος Κώνστας
Δημοσιεύθηκε στις: 17-03-2012

Προβληματισμός και ανησυχία επικρατεί στους αγρότες του Νομού Χανίων και της Κρήτης για τη μεταφορά των ευπαθών προϊόντων, η οποία ενδέχεται να 'μπλοκαριστεί' κατά τη διάρκεια της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που αρχίζει την ερχόμενη Δευτέρα.
«Κατανοούμε τους αγρότες αλλά αν κάνουμε εξαίρεση στην απεργία για την Κρήτη θα πρέπει να κάνουμε και για άλλα νησιά και τότε η απεργία τελειώνει», δηλώνει από την πλευρά του στα 'Χανιώτικα νέα', ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κ. Γιάννης Χαλάς.
Με την ΠΝΟ να έχει ανακοινώσει 48ωρη απεργία για Δευτέρα και Τρίτη και να επανακαθορίζει τη στάση της το απόγευμα της Τρίτης για το αν θα συνεχίσει με επαναλαμβανόμενες 48ωρες κινητοποιήσεις, οι παραγωγοί του νησιού έχουν θορυβηθεί. Ειδικά οι παραγωγοί κηπευτικών, που αυτήν την εποχή κόβουν ντομάτες και πιπεριές για την αγορά των Αθηνών δηλώνουν ανήσυχοι ότι τυχόν παράταση της απεργίας θα τους προκαλέσει τεράστια οικονομικά προβλήματα.
Την ίδια στιγμή, τη Δευτέρα η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ν. Χανίων 'Η Ενότητα' πραγματοποιεί Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να καθορίσει τη στάση της.
«Έχω ήδη πάρει 4 επιστολές από αγρότες της Κρήτης και τις έχω μοιράσει σε όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΝΟ. Αν τυχόν αρχίσει η απεργία κανονικά και κάνουμε τις οποιεσδήποτε διαφοροποιήσεις, επιτρέψουμε δηλαδή να φύγουν 1 - 2 καράβια, είναι σαν να τελειώνουμε την απεργία γιατί δεν είναι νησί μόνο η Κρήτη. Ολα τα νησιά μαζί ζητάνε εξαίρεση. Αυτό που θέλουμε είναι να μην υπάρχει πρόβλημα και για να μην υπάρχει πρόβλημα πρέπει να δώσουμε τον αγώνα, ώστε να σταματήσει το ξεφτίλισμα του ναυτικού επαγγέλματος», είπε στα 'Χ.Ν.' ο κ. Χαλάς.
Ερωτηθείς για τα όσα αναφέρουν εκπρόσωποι αγροτών ότι τυχόν παράταση της απεργίας θα τους προκαλέσει μεγάλα προβλήματα ο κ. Χαλάς απάντησε πως «τους καταλαβαίνουμε, συμπονούμε τους αγρότες, είμαστε κοντά τους και δεν θέλουμε να υπάρχει πρόβλημα. Αν θέλαμε να ακολουθήσουμε το κλίμα που υπάρχει στη χώρα θα κάναμε απεργία κάθε 2 - 3 ημέρες. Με τη δική μας απεργία θίγονται και σε τελευταία ανάλυση το κράτος μας είναι νησιωτικό και δεν μπορείς να το αποκλείεις. Αλλά αυτοί που μας κυβερνούν πρέπει να δουν το πρόβλημα και να πάρουν πίσω τα μέτρα τους».
Σήμερα το πρωί εκπρόσωποι της ΠΝΟ θα έχουν συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας τον κ. Κουτρουμάνη και εκπρόσωπο του Υπουργείου Ανάπτυξης (πιθανόν την κα Διαμαντοπούλου). «Μακάρι να συμφωνήσουμε και να μην κάνουμε απεργία, διαφορετικά η απεργία ξεκινάει Δευτέρα και Τρίτη και το απόγευμα της Τρίτης αποφασίζουμε τι θα πράξουμε από την επομένη», τόνισε ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

ΑΓΡΟΤΕΣ ΧΑΝΙΩΝ: ΝΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΜΕ
Εκτακτη συνεδρίαση τη Δευτέρα το απόγευμα για την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας θα έχει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Χανίων 'Η Ενότητα'.
Όπως επεσήμανε ο γραμματέας της Ομοσπονδίας κ. Μανώλης Βαρουξάκης στόχος είναι να υπάρξει μια συνενόηση με τους ναυτεργάτες προκειμένου η απεργία τους να μην έχει αρνητικά αποτελέσματα στη διακίνηση αγροτικών προϊόντων και ειδικά των ευπαθών θερμοκηπιακών καλλιεργειών.
«Τη Δευτέρα έχουμε Διοικητικό Συμβούλιο για την απεργία των ναυτεργατών. Θέλουμε να τους στηρίξουμε στον δίκαιο αγώνα τους αλλά παράλληλα να βρεθεί μια λύση για τους παραγωγούς ειδικά των θερμοκηπίων στα Χανιά και στην Κρήτη γενικά, ώστε να μην χάσουν την παραγωγή τους. Θα προσπαθήσουμε να έλθουμε σε συνενόηση ώστε αν γίνεται να μας αφήσουν κάποιο πλοίο για να εξυπηρετηθούμε και εμείς και παράλληλα και εμείς θα τους στηρίξουμε στην απεργία τους», επεσήμανε ο κ. Βαρουξάκης.

Γιατί απεργούν
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ξεκινάει την απεργία της τη Δευτέρα με αιτήματα: Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους. Διατήρηση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία. Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό, περιλαμβανομένων των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, διατήρηση των εφάπαξ παροχών. Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτη και κατάργηση του Ν. 4052 (άρθρο 13 παρ. 7) (αφορά ένταξη Οίκου Ναύτη στον ΕΟΠΥΥ). Άμεση επαναλειτουργία του ΝΙΕΝ. Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ ως αυτοτελούς λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου. Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο). Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ. Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών, προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, που συνιστά τον ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας. Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών - διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας. Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση της λειτουργίας των ΑΕΝ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου