Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

ΣΤΟ ΤΕΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Γιαγιά και εγγονός συμφοιτητές! Από: Γιώργος Κώνστας Δημοσιεύθηκε στις: 02-03-2013 09:55:30 Φοιτήτρια στο ίδιο ΤΕΙ με τον... εγγονό της. Η 65χρονη Χανιώτισσα Αθηνά Τζουγανάκη διαπρέπει ως φοιτήτρια στο ΤΕΙ Ηρακλείου όπου πέρασε μαζί με τον εγγονό της Νίκο. Αυτή στο τμήμα "Κοινωνικής Εργασίας" ο εγγονός στο "Τμήμα Μηχανολογίας". Ανθρωπος με δίψα για μάθηση, πάθος και όρεξη για να εκπληρώσει τον στόχο της να σπουδάσει έστω και στα 65 της, η κα Αθηνά αποτελεί παράδειγμα επιμονής και θέλησης για μάθηση. Μιας επιμονής που της χάρισε πρωτιές στο νυκτερινό γυμνάσιο και ΕΠΑΛ που φοίτησε αλλά και σήμερα στη φοιτητική της ζωή. «Οι γονείς μου με πάντρεψαν στα 13 μου. Στα 15 είχα το πρώτο μου παιδί... Επομένως δεν μπόρεσα να πάω στο γυμνάσιο» μας λέει η κα Αθηνά, ένα από τα πολλά παιδιά που τη δεκαετία του ?60 δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η κα Αθηνά έγινε μητέρα 4 φορές και όταν κάποια στιγμή έφυγε από τη ζωή ο σύντροφός της, εκμυστηρεύτηκε στα παιδιά της πως αν γύριζε τον χρόνο πίσω θα το έκανε για να πάει και πάλι σχολείο. ΑΠΟ ΤΟ ΝΥΚΤΕΡΙΝΟ «Ηταν το 2006 όταν μου είπε η κόρη μου η μικρή τότε, ότι ξεκίνησε τη λειτουργία του στα Χανιά το νυκτερινό γυμνάσιο. Το πήρα λοιπόν απόφαση και πήγα. Στην αρχή ήμουν διστακτική. Όμως σιγά-σιγά συνήθισα και προχώρησα. Θεωρούσα ότι το θρανίο μου άνηκε, ήταν εκεί και με περίμενε όλα αυτά τα χρόνια για να εκπληρώσω το όνειρο που μου είχαν στερήσει! Είχα πολλή θέληση, γι? αυτό και τα πήγα πολύ καλά και στο νυκτερινό γυμνάσιο και στο νυκτερινό ΕΠΑΛ Χανίων. Πήγα στο νυκτερινό ΕΠΑΛ γιατί ήταν πιο κοντά στο σπίτι μου και πήρα την ειδικότητα του βρεφονηπιοκόμου. Μια καθηγήτρια η κα Μαρία Γιουβανάκη, την οποία ευχαριστώ πάρα πολύ όπως επίσης και όλους τους καθηγητές μου, μου είπε ότι "έχεις τις δυνατότητες, μπορείς να δώσεις πανελλήνιες εξετάσεις". Και το δοκίμασα και πέτυχα» . Εχοντας την αμέριστη στήριξη και συμπαράσταση των παιδιών και των εγγονιών της, αλλά και των φίλων και συγγενών της η κα Τζουγανάκη πέρασε στη σχολή που είχε επιλέξει ως πρώτη, στο τμήμα "Κοινωνικής Εργασίας" στο Ηράκλειο. «Επέλεξα το Ηράκλειο ώστε να είμαι κοντά και να μπορώ να παρακολουθώ γιατί οι υποχρεώσεις μου στα Χανιά είναι μεγάλες, ως μητέρα και ως γιαγιά» μας εξηγεί. ΠΡΩΤΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Παρά του ότι η σχολή της έχει εργαστήρια και δύσκολα μαθήματα η κα Αθηνά τα πηγαίνει περίφημα στη σχολή της. «Όταν συναντώ ανθρώπους με δίψα για μόρφωση, τους λέω πάρτε παράδειγμα εμένα. Η θέλησή μου ήταν τόσο μεγάλη που ξεπέρασα όλες τις δυσκολίες» τονίζει. Στα χρόνια της προσπάθειάς της έχει ακούσει πάρα πολλές θετικές αναφορές. «Το ωραιότερο σχόλιο που μου έκαναν ήταν όταν μια γνωστή μου με συγκίνηση μου είπε ότι "είμαι περήφανη που είμαι φίλη σου". Επίσης δεν μπορώ να ξεχάσω όταν πήγα στον Δήμο για ένα πιστοποιητικό και με ρώτησαν γιατί το θέλω και τους είπα πως το χρειάζομαι για το απολυτήριο λυκείου και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Τότε μαζί με τους υπαλλήλους, με χαιρέτησαν και οι άνθρωποι που περίμεναν εκεί στην ουρά δίνοντάς μου συγχαρητήρια. Οταν πάλι πήγα να γραφτώ στη σχολή, η υπάλληλος στη γραμματεία με ρώτησε αν έχω εξουσιοδότηση για να γράψω το παιδί μου. Οταν της είπα ότι εγώ είμαι η φοιτήτρια με συνεχάρη» θυμάται η συνομιλήτριά μας. Τώρα, η κα Αθηνά πηγαίνει όσες φορές χρειαστεί κάθε εβδομάδα με το λεωφορείο στο Ηράκλειο για να παρακολουθήσει τα μαθήματά της, ενώ τον εγγονό της τον συναντάει στο ΤΕΙ. «Θέλω να ολοκληρώσω τις σπουδές μου και να πάρω το πτυχίο στα χέρια μου. Δεν θα πάω να δουλέψω κάπου! Ο,τι κάνω, το κάνω για τη γνώση» λέει καταλήγοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου