Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ Αναγκαία η εκπαίδευση των δημοσιογράφων Γράφει: Γιώργος Κώνστας - 30 Ιουλίου 2014 10:33 πμ - Σχολιάστε 09Η εκπαίδευση για τη δημιουργία οικοτουριστικής συνείδησης στους διαμορφωτές της κοινής γνώμης, όπως οι δημοσιογράφοι, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών. Αυτό επισημάνθηκε κατά τη χθεσινή ημέρα των εργασιών του 4ου Θερινού Σχολείου Περιβαλλοντικής Δημοσιογραφίας που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου (Ιδρυμα “Αγία Σοφία”). Από το επιστημονικό προσωπικό του Α.Π.Θ. η Φανή Γαλατσοπούλου και η Κλειώ Κεντερελίδου μίλησαν στους εκπαιδευόμενους για τα πλεονεκτήματα του εναλλακτικού τουρισμού, τις διαφορές του από τον μαζικό τουρισμό και κατέληξαν στον ρόλο των δημοσιογράφων. «Πρέπει να στραφούμε προς τον εναλλακτικό τουρισμό, αλλά αυτό προϋποθέτει εκπαίδευση και δημιουργία οικοτουριστικής συνείδησης και ενός βιώσιμου lifestyle. Αυτό που φαίνεται διεθνώς είναι ότι το περιβάλλον αρχίζει να γίνεται μόδα. Και είναι καλό αυτό», τόνισε η κα Γαλατσοπούλου. Η κα Γαλατσοπούλου τάχθηκε υπέρ μιας τουριστικής ανάπτυξης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του περιβάλλοντος. «Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές περιοχές Natura έχουν αρχίσει να σκέφτονται οι αρμόδιοι φορείς ότι μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε. Ηπια πάντα, με εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε να μην κλείσουμε τις πόρτες στον εναλλακτικό τουρισμό και να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας αυτών των οικοτόπων για τις επόμενες γενιές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Από τη μεριά της η κα Κεντερελίδου στάθηκε στη σημασία της σύνδεσης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο. «Στο εκπαιδευτικό μας σύστημα υπάρχουν ειδικότητες, γνωστικά αντικείμενα, προγράμματα, πρωτοβουλίες και δράσεις. Όμως είναι όλες λίγο διασκορπισμένες. Δεν υπάρχει μια συνέργεια, μια σύμπραξη προκειμένου να υπάρχει από κοινού ένα αποτέλεσμα. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει μια καλλιέργεια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η οποία όμως χάνεται καθώς απομακρυνόμαστε στις ανώτερες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχουν και μαθήματα και καθηγητές και ερευνητές που ασχολούνται με το αντικείμενο, αλλά υπάρχει ένα έλλειμμα ανάμεσα στην Πρωτοβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», τόνισε. Και τα δύο στελέχη του Α.Π.Θ. στάθηκαν στη σημασία της εκπαίδευσης των δημοσιογράφων, ειδικά σήμερα που η εξειδίκευση που υπήρχε παλιότερα (π.χ. δημοσιογράφοι εξειδικευμένοι στα περιβαλλοντικά θέματα) τείνει να εξαφανιστεί. Το σημερινό πρόγραμμα 9 – 9.45 π.μ. Transforming Field Research into Travel Journalism Products: Εργαστήριο Συγγραφής Ι Εισηγητής: Deliso Chris, δημοσιογράφος, ειδικός σε ταξιδιωτικά θέματα. 10 – 10.45 π.μ. Transforming Field Research into Travel Journalism Products: Εργαστήριο Συγγραφής ΙΙ Εισηγητής: Deliso Chris, δημοσιογράφος, ειδικός σε ταξιδιωτικά θέματα. 11 – 11.45 π.μ. Περιβάλλον, Τουρισμός και Μ.Μ.Ε.: Βιωματικό Εργαστήριο Ι Εισηγήτρια: Φανή Γαλατσοπούλου, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. 12 – 12.45 μ. Περιβάλλον, Τουρισμός και Μ.Μ.Ε.: Βιωματικό Εργαστήριο ΙΙ Εισηγήτρια: Κλειώ Κεντερελίδου, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε., Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. 1 – 1.45 μ.μ. Αναζήτηση στοιχείων στο διαδίκτυο Ι Βάλλια Καϊμάκη, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου European Jourrnalism Center – Maastricht. 2 – 2.45 μ.μ. Αναζήτηση στοιχείων στο διαδίκτυο ΙΙ Βάλλια Καϊμάκη, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου European Jourrnalism Center – Maastricht. 5 – 7 μ.μ. Προβολή και συζήτηση σχετικά με το ντοκιμαντέρ με τίτλο “Σταγόνες” της Νέλλης Ψαρρού. Εισηγήτρια: Νέλλη Ψαρρού, διδάκτωρ, London School of Economics. 7.30 – 9 μ.μ. Επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας. Read more: http://www.haniotika-nea.gr/anagkea-ekpedefsi-ton-dimosiografon/#ixzz38yQ1qnNV Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου