Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

ΤΟΠΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ Ταξίδι πολιτισμού 26Εκαναν φίλους, γνώρισαν διαφορετικές κουλτούρες, έδειξαν ένα μέρος της παράδοσης της Κρήτης, ήρθαν σε επαφή με έναν διαφορετικό κόσμο. Οι μαθητές του Λυκείου Αλικιανού βρέθηκαν στη Λιθουανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, μαζί με μαθητές από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Βουλγαρία, την Τουρκία και τη Λιθουανία. Η καινοτόμος αυτή δράση περιλαμβάνει επισκέψεις, 5 μαθητών και 5 καθηγητών από κάθε σχολείο, στα σχολεία των χωρών αυτών με παράλληλη παρακολούθηση μαθημάτων γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως χαρτογράφησης, ανάλυσης εδάφους, ρητορικής τέχνης. Τα παιδιά για μία εβδομάδα ακολούθησαν κοινά προγράμματα σπουδών, παρακολούθησαν διαλέξεις και εργαστήρια και ετοιμάζονται να φιλοξενήσουν σε λίγες εβδομάδες τις ξένες αντιπροσωπίες στον Αλικιανό από τις 19 έως τις 25 Απριλίου. Τη συμμετοχή στο πρόγραμμα πρότειναν οι εκπαιδευτικοί Στέλιος Σταυγιανουδάκης και Παναγιώτα Σαμιώτη, που οργάνωσαν, σχεδίασαν και συμμετείχαν, μαζί με τα παιδιά, με πολύ μεγάλη επιτυχία, στην αποστολή στο Birzai της Λιθουανίας και στο Birzu Kastonu Pagrindine Molykla School. «Η πρόκληση ήταν πολύ μεγάλη και για μας ως καθηγητές. Διδαχθήκαμε και εμείς πώς θα οργανώσουμε μία διεθνική συνάντηση, ένα ταξίδι στο εξωτερικό, ενώ κερδίσαμε μοναδικές εμπειρίες από τις συναντήσεις μας με τους καθηγητές των άλλων σχολείων ανταλλάσσοντας γνώμες και απόψεις πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα», μάς λέει ο κ. Σταυγιανουδάκης. Τι, αλήθεια, συνάντησαν στη Λιθουανία; Ο κ. Σταυγιανουδάκης απαντά πως «η χώρα είναι φτωχή και αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, αλλά το σχολείο τους είναι άρτια οργανωμένο. Δηλαδή από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο καθηγητή λειτουργούν ως μία καλοκουρδισμένη μηχανή. Το σχολείο, το οποίο επισκεφθήκαμε, είναι ένα μεγάλο συγκρότημα που περιλαμβάνει μαθητές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, έχει δικά του λεωφορεία σχολικά, έχει νοσοκόμα. Μελετήσαμε τη νοοτροπία, τον τρόπο σκέψης, κάναμε φίλους». Η φιλία που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε ανθρώπους από άλλες χώρες στηρίζεται στη διαφορετικότητα. «Μία διαφορετικότητα την οποία συνήθως φοβόμαστε. Μπορεί να συναντήσαμε ανθρώπους με άλλες αντιλήψεις και ξεχωριστό πολιτιστικό υπόβαθρο, όμως βρήκαμε πολλές κοινές συνιστώσες και επικοινωνήσαμε πολύ καλά», εξηγεί από τη μεριά της η κα Σαμιώτη. Οι μαθητές του Λυκείου Αλικιανού παρουσίασαν ένα δικό τους βίντεο και μίλησαν στους συνομηλίκους τους για τον πολιτισμό της Κρήτης. Παράλληλα εκμεταλλεύτηκαν τα αεροπορικά δρομολόγια και τους διάφορους σταθμούς μέχρι να φτάσουν και να γυρίσουν από τη Λιθουανία και παρακολούθησαν μια παράσταση στο Εθνικό Θέατρο στην Αθήνα, αλλά και επισκέφθηκαν τη Ρώμη στην Ιταλία. «Στόχος μας καθώς θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες επισκέψεις, είναι να νιώσουν την εμπειρία αυτή όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά του σχολείου μας. Είναι σημαντικό για μας ότι υπάρχει μία διεύθυνση στο σχολείο μας που επιτρέπει, αλλά και ενθαρρύνει, αυτές τις δραστηριότητες, διαφορετικά δεν θα γινόταν το οτιδήποτε», λένε οι εκπαιδευτικοί. «ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ» Οσο για τους μαθητές; Δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους. «Είδα αυτό το ταξίδι ως μία ευκαιρία για να φύγω από το χωριό, όπου αισθάνομαι λίγο εγκλωβισμένος και να πάω σε μια χώρα, όπως η Λιθουανία, που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Εκπαιδευτικά κερδίσαμε πολλά πράγματα και ανυπομονώ για την επίσκεψη των άλλων σχολείων στον Αλικιανό τον Απρίλιο» δηλώνει ο Κώστας Σπανουδάκης. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ειρήνη Ποντιώτη. «Ζήσαμε μία ξεχωριστή εμπειρία, σε μία χώρα άγνωστη. Το πρόγραμμα μάς βοηθά να γνωρίσουμε νέο κόσμο και καινούργιες κουλτούρες, να ανακαλύψουμε κοινά ενδιαφέροντα. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι η ευγένειά τους», τονίζει. «Λόγω οικονομικών δεν θα μπορούσα να ταξιδέψω εύκολα στο εξωτερικό· έτσι ήθελα να πάω στην πιο μακρινή χώρα. Ηταν πρόκληση να γνωρίσουμε συνομηλίκους από άλλες χώρες και να δούμε τις διαφορές, τις ομοιότητες, το πώς εκείνοι αντιλαμβάνονται την καθημερινότητα», εξηγεί η Στελλίνα Βασιλογιαννάκη, ενώ η Τριανταφυλλιά Καζαλάκη επισημαίνει πως αυτό που κρατά από την επίσκεψή τους είναι «το δέσιμο που είχαμε με τα παιδιά. Δεν το περίμενα! Στην αρχή ήμασταν επιφυλακτικοί, αλλά το ξεπεράσαμε πολύ γρήγορα!». Ανάλογες οι εντυπώσεις και για τον Βασίλη Κασσελάκη. «Η Λιθουανία είναι μία χώρα που δύσκολα θα πάει κάποιος. Είδα και γνώρισα ανθρώπους πολύ φιλικούς, κάτι που δεν περίμενα, ειδικά στο τέλος το συναίσθημα του αποχωρισμού ήταν πραγματικά ιδιαίτερο. Καταρρίφθηκαν πολλά πράγματα που πίστευα ότι ισχύουν για τη ζωή σε άλλες χώρες του κόσμου. Θα κρατήσω τις διαφορές, αλλά και τις ομοιότητες στην αρχιτεκτονική, την οργάνωση, τη νοοτροπία», καταλήγει ο μαθητής. Γεμάτο δραστηριότητες Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη διαμόρφωση ενός σχολικού περιβάλλοντος, που στοχεύει στη βιωματική γνώση μέσα από τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και το άνοιγμα στην κοινωνία, το Γενικό Λύκειο Αλικιανού συμμετέχει σε ποικίλες δραστηριότητες. Η πρώτη δραστηριότητα αφορά τη θεατρική παράσταση “Αναφορά στο Greco” για τη ζωή του Καζαντζάκη που παρακολούθησαν οι μαθητές μας με πολύ ενδιαφέρον τον Νοέμβριο. Επιπλέον, λειτουργεί κινηματογραφική ομάδα, η οποία, μετά από σεμινάριο στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χανίων, έχει δηλώσει, ήδη, συμμετοχή στον σχολικό διαγωνισμό που διεξάγεται στα Χανιά για το καλύτερο σενάριο διαφημιστικού σποτ για την τουριστική ανάδειξη της Κρήτης. Κάθε Σάββατο βράδυ καθιερώσαμε κινηματογραφικές προβολές για μαθητές και γονείς. Οι μαθητές, επίσης, προετοιμάζονται ήδη για τη συμμετοχή τους στον σχολικό ραδιοφωνικό μαραθώνιο που θα πραγματοποιηθεί στις 19 Μαρτίου. Στο πλαίσιο του Project για την Α’ Λυκείου το σχολείο συμμετέχει στο πρόγραμμα Chain Reaction, σε συνεργασία με το Τμήμα Αναλυτικής Χημείας του Πανεπιστημίου Ηρακλείου. Το πρόγραμμα αυτό είναι χρηματοδοτούμενο για το σχολείο και ήδη πραγματοποιήθηκε δωρεάν εκδρομή των μαθητών στα εργαστήρια του Πανεπιστημίου με σκοπό οι μαθητές να κάνουν πειράματα για το φως. Read more: http://www.haniotika-nea.gr/taxidi-politismou/#ixzz3UZgeYlgR Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου