Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΧΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΧΟΡΟΥΣ

Επισκέπτες… χορευτές

Ακολουθούν τα βήματα του κρητικού συρτού, τα πηδηματάκια στο πεντοζάλι, τα αέρινα των νησιώτικων και τα μερακλίδικα των ποντιακών χορών και είναι Ελβετοί, Γερμανοί, άνθρωποι διαφόρων εθνοτήτων! Κοινό τους γνώρισμα η αγάπη τους για τους ελληνικούς χορούς που τους φέρνει σχεδόν κάθε χρόνο και στην Κρήτη!
Σαράντα επτά είναι οι Γερμανοί και Ελβετοί τουρίστες που αυτό το διάστημα βρίσκονται στην Κίσαμο σε ένα τουριστικό πακέτο που συνδυάζει την εκμάθηση ελληνικών χορών και τη γνωριμία με την ύπαιθρο της Κρήτης.
Οσο για το επίπεδό τους; Ο δάσκαλος χορού Γιάννης Κοροσίδης μας λέει πως «πολλοί εξ αυτών είναι καλύτεροι από τον μέσο Ελληνα χορευτή». Κάτι που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι παρακολουθώντας το μάθημα του γκρουπ των προχωρημένων και των αρχαρίων.
Συνολικά οι τουρίστες κάνουν 3 ώρες μάθημα χορού το πρωί, 2 το απόγευμα και γλέντι και φαγητό το βράδυ, ενώ πραγματοποιούν εκδρομές στην ύπαιθρο .
sarlot«30 ΧΡΟΝΙΑ ΧΟΡΕΥΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ»
Ανάμεσα στους χορευτές και η κ. Σάρλοτ Στέινερ από την Ελβετία που εδώ και 30 χρόνια χορεύει ελληνικά. «Οταν άκουσα την ελληνική μουσική αισθάνθηκα ότι είναι δική μου! Την ένιωσα βαθιά μέσα στην ψυχή μου, για αυτό και θέλησα να ασχοληθώ. Τα κρητικά μου αρέσουν πάρα πολύ, τα λατρεύω αλλά και τα ποντιακά και τα μακεδονίτικα, λιγότερο τα ηπειρωτικά» σημειώνει.
Εχει χορέψει σε πολλά ελληνικά γλέντια τόσο εδώ όσο και στην πατρίδα της και οι Ελληνες πάντα δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι δεν έχει καμία οικογενειακή σχέση με τη χώρα μας. «Η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιάζονται. Δεν πιστεύουν ότι δεν είμαι Ελληνίδα, όλοι μου λένε ότι ο αντρας μου, ή μήπως η μητέρα μου έχουν σχέση με την Ελλάδα… όμως όχι. Απλά μου αρέσουν οι χοροί και η φύση και το περιβάλλον της Ελλάδας. Ειδικά στην Κρήτη μου αρέσει η αυθεντικότητα που συναντάς στα χωριά και όχι τόσο κοντά στις παραλίες όπου είναι ανεπτυγμένος ο τουρισμός» μας εξηγεί.


xost«ΜΟΥ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ»
Ενας άλλος χορευτής είναι ο κ. Χοστ από το Αμβούργο της Γερμανίας. Αρχισε να χορεύει όταν… του το πρότεινε ο γιατρός του! «Πολλά χρόνια πριν, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ένιωθα κατάθλιψη, ένας γιατρός μου είπε να δοκιμάσω να μάθω χορούς και να χορεύω. Βρήκα κοντά στο σπίτι μου μια σχολή με ελληνικούς χορούς και ξεκίνησα. Εκτοτε η ζωή μου άλλαξε προς το καλύτερο» μας εξηγεί. Εκτός του να χορεύει ο κ. Χοστ παράλληλα τραγουδάει, ενώ μιλάει και ελληνικά.
«Αγαπημένος μου χορός είναι ο συρτός αλλά μου αρέσουν και τα νησιώτικα και άλλοι χοροί. Αν ξέρω γερμανικούς χορούς; Μόνο 2-3!» μας λέει.
«Οι άνθρωποι αυτοί συνδυάζουν διακοπές και χορό, άλλοι επειδή έχουν χόμπι το χορό, τους αρέσει να μάθουν χορούς από όλο τον κόσμο και ειδικά από τα Βαλκάνια. Αλλοι πάλι είναι φιλέλληνες που αγαπούν την ελληνική κουλτούρα, μέρος της οποίας είναι και ο χορός. Μαθαίνουν όμως και τη γλώσσα, τραγούδια, τους αρέσει η ελληνική κουζίνα» δηλώνει ο κ. Κοροσίδης, ο χοροδιδάσκαλος που διδάσκει μαζί με τους συνεργάτες του τους ξένους επισκέπτες.
Οι άνθρωποι αυτοί «προσπαθούν να μπουν στον παλμό της Ελλάδας, να έλθουν πιο κοντά σε εμάς και τον πολιτισμό.
Δεν είναι ο τουρισμός του “βραχιολιού” και του “all inclusive” τονίζει ο  ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου